עגלת הקניות שלי

הקשר בין גאוט לתפקוד מיני

הקשר בין גאוט לתפקוד מיני

אחד הנושאים הרגישים ביותר עבור המתמודדים עם מחלת הגאוט שלעיתים קרובות הוא נושא כל כך רגיש שמטופלים רבים מעדיפים לא להעלות ואף להתעלם מקיומו הוא בעיית האין אונות.

אז האם ישנו קשר בין מחלת הגאוט ועודף חומצת שתן לבעיות בתפקוד המיני ואם כן למי זה קורה ומדוע זה קורה?

בנושא חשוב זה נעשו כמה וכמה מחקרים שונים ולצערי התגליות מצביעות על קשר ישיר בין גאוט לבין בעיות בתפקוד מיני אצל גברים בדגש על בעיות זיקפה.

 

את אחד המחקרים הובילה ד"ר נעמי שלזינגר. ד"ר שלזינגר התחילה את המחקר שלה בעקבות מטופלים רבים שסבלו מגאוט ומעודף חומצת שתן שביקשו ממנה מרשם לויאגרה. במחקר שביצעה היא בחנה כ-201 גברים אשר מתוכם 83 חולי גאוט. הממצאים הראו כי כ-76% מאלו שסבלו מגאוט סבלו גם מבעיות זיקפה מתוכם 43% דיווחו על בעיית זיקפה חמורה. בקבוצה הנבדקים שלא חלו בגאוט הנתונים היו טובים יותר כך ש"רק" 50% סבלו מהבעיה בצורה כל שהיא. מה שעוד הפתיע את ד"ר שלזינגר זאת העובדה כי אפילו מטופלים צעירים בשנות ה-30 לחייהם סבלו מבעיות בזיקפה.
 

מחקרים נוספים גילו קשר דומה בין שכיחות הופעת בעיות בזיקפה לגאוט ומחקרים שבדקו את הקשר בין עודפי חומצת השתן(מעל 6.8mg/dl) גילו נתון מדאיג נוסף והוא שכל עליה של 1mg/dl בחומצת השתן מכפיל את הסיכון להופעת בעיות זיקפה כך שמטופלים עם רמות חומצת שתן גבוהות במיוחד היו חשופים פי-6 לבעית האין אונות!

אז מדוע זה קורה?

לשאלה זאת ישנן ככל הנראה כמה סיבות אפשריות זאת יכולה להיות רק אחת מהסיבות או שילוב של כמה סיבות יחדיו:

1. חסימת פלאק של חומצת השתן בכלי הדם שבפין- חומצת השתן עלולה לשקוע בכלי הדם עובדה שעלולה ליצור חסימות שמונעות מהדם לזרום בצורה תקינה ולגרום לזיקפה. בעיה זאת היא חמורה במיוחד מכיוון שיתכן והיא מצביעה על חסימות נוספות בכלי דם נוספים ואף בעורקים ראשיים שמובילים ללב.
2. שימוש תרופתי באלוריל- אחת מתופעות הלוואי של התרופה עלולה להיות בעיית אין אונות (לפי עלון השימוש של התרופה).
3. מחלות רקע- בעיות בריאותיות שלעיתים מלוות גאוט כגון עודף כולסטרול, לחץ דם גבוה, השמנת יתר וסוכרת עלולות אף הם לגרום לאין אונות.
4. גיל- גיל מהווה פקטור משמעותי בבעיות הזיקפה וככל שמזדקנים קיימת עליה בבעיות האין אונות. מכיוון שגאוט היא מחלה שמתפתחת לרוב בגילאי 35 ומעלה סביר להניח שזאת היא חלק מהסיבה אך זאת אינה הסיבה העיקרית היות והמחקרים מצביעים על סבירות גבוהה יותר ללקות בבעיות זיקפה אצל חולי גאוט (סבירות גבוהה יותר ב-150%).

אז מה אפשר לעשות?

1.אימוץ תזונה ואורח חיים נכון- תזונה נכונה לחולי גאוט ואורח חיים בריא ושליו הם אחד המפתחות החשובים ביותר לטיפול באין אונות. את הוראות התזונה ניתן לקרוא בכתבה בקישור הזה ואילו אימוץ אורח חיים שליו ונטול לחצים גם הוא קריטי לתפקוד תקין של חיי המין לכן מומלץ להפיג מתחים ע"י שינה טובה, נשימות עמוקות ומדיטציה, להוקיר תודה על מה שיש לנו ופשוט להירגע. 
 

2. טיפול בתוספים טבעיים- הטיפול הטבעי שעליו אני ממליצה מורכב מפורמולת הפלמורין ופורמולת הפרוטקטינול. פורמולות אלו עוזרות למגוון רחב של בעיות שורשיות המאפיינות את בעיית הגאוט כגון:הורדת חומצת השתן, איזון סוכר וכולסטרול, הגברת זרימת הדם, טיפול בדלקות ועוד. מטופלים רבים שלי אשר משתמשים באופן קבוע בפורמולות הטבעיות מדווחים על שיפור ניכר בתפקוד המיני וברמות האנרגיה שלהם.
 

3. ספורט ותרגילים בשיטת קיגל להפעלת שרירי שלפוחית השתן- ספורט הוא דבר הכרחי לכל אחד ובמיוחד לבעיה המדוברת היות וספורט מעבר להיותו קריטי בירידה במשקל ואיזון הגוף, ספורט גם ממריץ את זרימת הדם שכאמור תקינות זרימת הדם הכרחית לזיקפה. בנוסף, ישנם תרגילים מיוחדים להזרמת דם לאזור הפין. אחד התרגילים החשובים הוא כיווץ ושחרור של השריר שבין פי הטבעת לשק האשכים, הפעלת השריר דומה לכיווץ שעושים שמנסים לעצור שתן. תרגלו זאת כמה פעמים ביום למשך 2 דקות בכל פעם, ואפילו עכשיו, אל תדאג, אף אחד לא רואה…
 

4. דבר על זה עם הרופא המטפל- חשוב שתזכור, זאת לא בושה. נכון אני מודעת לרגישות הנושא עבור גברים אבל חשוב לזכור שמדובר בבריאות שלך ובהנאה המינית שלך, זה הדבר החשוב ביותר והרבה יותר מביך יהיה לא לטפל בעצמך ולנסות להתעלם מהבעיה. מומלץ לזכור גם שאתה לא הראשון ולא האחרון שאומר זאת לרופא אז באמת אין לך מה להתבייש, פשוט טפל בעצמך.
 

5. רומנטיקה- זה אולי אחד מהדברים הבסיסיים ביותר אך גם החשובים ביותר בנוגע לאינטימיות ותפקוד מיני. לפעמים חיי היום יום משכיחים מאיתנו את הרומנטיות ולכן אנו צריכים לשמור על גחלת הרומנטיקה מפעם לפעם וכל המרבה הרי זה משובח. זה יכול להיות בערב רומנטי בבית, במסעדה או אפילו טיול זוגי. תביאו לבת הזוג פרחים או מתנה קטנה אפילו סתם, בלי סיבה, תזכרו לרגע במי התאהבתם מלכתחילה ותראו שוב את אותה אישה כשאתם מביטים בה. לפעמים כל מה שצריך זה קורטוב של אינטימיות, שחרור מתחים, שחרור פחדים ומשקעים, הפגנת חיבה הדדית והקסם כבר יקרה מעצמו.

 

לפרטים נוספים ולייעוץ מקצועי ניתן לפנות ל- 077-3013439

 

 

 אני מעוניין לקבל מידע בדוא"ל

רחוב נמל יפו 28
תל אביב-יפו
מיקוד 6803339

עדכונים ותגובות